STRONA ARCHIWALNA
Bike Jamboree

Zamek Montezumy

4 marca – Camp Verde – Sedona, 50km, 815m przewyższenia
Poznany na campingu Indianin wskazał nam drogę do zamku Montezumy. To ruiny inkaskiego puebla opuszczonego z nieznanych przyczyn około 1400 roku. 🧐Stamtąd ruszyliśmy w stronę Sedony. Droga ciągnęła się niemiłosiernie „podgórkami” do czasu, gdy naszym oczom ukazała się pierwsza z czerwonych gór. Widok tak wciągający i hipnotyzujący, że dalsza część trasy minęła nie wiadomo kiedy, a po drodze objawiały się kolejne niesamowite w swoich kształtach i kolorach góry-skały. 😳
Niestety w Sedonie okazało się, że nie ma opcji na legalne rozbicie namiotów, jest to zakazane w całej okolicy, ceny pokoi przekraczają nasze możliwości budżetowe i jest już za późno na szukanie campingu poza miastem, gdyż zaczęło się ściemniać. Rozbiliśmy się więc już po ciemku osłonięci przed rangerami roślinnością na szczycie Scheldy Hill. 🏕

Zobaczcie ten dzień na filmie:

5 marca – Sedona – Flagstaff, 52km, 1050m przewyższenia
Zebraliśmy nasz nielegalny obóz zaraz po wschodzie słońca, żeby nie prowokować losu i strażników… 🤫
W planie mieliśmy pokonanie około połowy drogi do Flagstaff. Niestety na trasie okazało się, że wszystkie campingi zamknięte są aż do maja, a wszędzie dookoła leży śnieg, więc na dziko w mrozie rozbijanie obozu byłoby słabe. Tym sposobem plan dwudniowy machnęliśmy niechcący na raz. Z mojego punktu widzenia to była najbardziej wymagająca trasa.💪 Z dwóch powodów. Przede wszystkim – nastawiłam się tylko na jej połowę i siły fizyczne i emocjonalne zużyłam za szybko 🤣 Po drugie – tuż za połową, gdy te siły były już na wykończeniu, za kolejnym zakrętem objawiła się „mordercza góra”.😓 Przez chwilę miałam nadzieję, że muszę ją tylko objechać dookoła, ale szybko moje nadzieje legły w gruzach, gdyż na jej szczycie zobaczyłam pomykającą raźno Anię 😆😆😆 Camping we Flagstaff też okazał się zamknięty, uznaliśmy więc, że po takim wysiłku należy mam się gorący prysznic i zamiast dzikiego obozu zafundowaliśmy sobie nocleg w łóżeczkach w motelu 🛏🛏🛏🛏🛏

Zobaczcie ten dzień na filmie od on2wheels.pl: https://www.facebook.com/on2wheelspl/videos/2288205581393044/

6 marca – Flagstaff
Mamy dzień zapasu, odpoczywamy więc, zwiedzamy Down Town i Route 66.

Dodaj komentarz

Jaromir Bardzik

Lider etapu 24

Geodeta. Czasami nawet, jak leży, to mierzy. Na co dzień przemierza Świat z swoją rodzinką starym busem – Pomarańczą. Tym razem padło na rower, bo czemu nie? Jest pewien, że wyprawa życia wciąż przed nim.

Mariusz Orlik

Uczestnik etapu 24

Zawód — programista. Z wyboru i doświadczenia — aktywny podróżnik rowerowy. Dotychczasowe wyprawy rowerowe — bliższe po Europie i dalsze po Azji — upłynęły mu pod znakiem zapierających dech widoków (piękna Gruzja i Tajlandia), rowerowych wyzwań (Wisła 1200) i testowania sprzętu rowerowego. Relacje z wypraw, porady sprzętowe, zdjęcia i filmy z tras wrzuca na bloga on2wheels.pl. Wielki fan graveli i bikepackingu. Na ulicy ogląda się za każdym rowerem.

Marek Zalewski

Lat… dużo. „Nuda” od ponad 20 lat – przedsiębiorca w branży budowlanej. Prezes klubu kolarskiego GLKK VICTORIA i pasjonat roweru szosowego.
Dobro wraca – pomysłodawca i uczestnik charytatywnych rajdów długodystansowych na rzecz chorych dzieci po Polsce i Europie.
Biały puch – uwielbia narty biegowe i wielokrotny uczestnik Biegu Piastów na 50 km. Góry – tylko Bieszczady.
Rodzina – mąż Ewy, ojciec Kamila i Jana. Carpe diem – na kapcie, fotel i pilot przyjdzie pora, trzeba świat zdobywać.

Ola Sławek

Uczestniczka etapu 24

Mama Fantastycznej Czwórki, żona Najukochańszego, instruktor ZHP, drużynowa 13 OGZ „Bractwo Zaginionego Kufra”, fundatorka, wiceprezes Zarządu i edukator Fundacji Rozwoju Edukacji Empatycznej FREE, właścicielka i barista kawiarni „Tam i z Powrotem”, społeczniczka działająca na rzecz miasta Opola i swojej dzielnicy.  Uwielbia dzieci i pracę z nimi, pasjonuje się alternatywnymi metodami edukacyjnymi, w szczególności metodą harcerską i edukacją domową, których sednem jest działanie, samorozwój i przygoda.

Anna Studnicka

Z wykształcenia pedagog, zawodowo pracująca w jednej z krakowskich firm dystrybucyjnych. Pasjonatka przemierzania świata różnymi środkami transportu, z zamiłowania rowerzystka, realizująca także pasję śpiewu chóralnego. Od niedawna także świecka misjonarka (Indie) i członkini CMS.